05 July 2009

AiLing's Birthday












HapPy BirTHdaY to you!!

summer Holidays

how lazy am i.. now only update this.. ald 2more months i think.. i already forgot what's the feeling and what happened on that time.. so.. i just post up the pictures..u all imagine that ya.. XD

-Sunway Lagoon-

4 of us wear green colour.. haha.. actaully this is really 碰巧的..










-Swiss Roll-

Besides, we also did a 'meaningful' thing in this holiday. here u can see..


she's my pretty bake cake SIFU



03 July 2009

Kuala Terengganu

We stayed a day in Kuala Terengganu after we’d left Perhentian Island.

this is the famous food in kuala terengganu - KEROPOK Ikan. must try


Batik

Edutainment Park (Taman Tamadun Islam)

This park provides an excellent window to Islam by featuring 21 great mosques in the world.














Crystal Mosque
Another attraction in Kuala Terengganu will be the Crystal Mosque. It's made of crystal shine glass. It is not only the first of its kind in the world, it is an icon of Malaysia. As a Malaysian must know it..


~SUMMER in the island~

yeah!! yeah!! a summer Holidays.. how long i don't have a long holiday? I went to Perhentian island with my classmates during this holiday. Perhentian Island is located at the east coast of peninsular Malaysia. It is a beautiful island with white sandy beach and crystal clear sea-water. We went to great snokerling places, hunt for the seaturtles, and we even did a BBQ dinner at the beach. the clear blue aqua waters, the white sands and the colourful underwater creatures!! I’m still very impressed with how nice and clean the island is.This trip was indeed the most relaxing vacation I ever had. And it was great feeling to escape away from studying desk and computer monitor.















have a healthy breakfast with the beautiful sea view


BBQ diner at the beach=)


feed fishes with EXPIRED breads



snorkeling













01 July 2009

Meaningfull STROY^^

Story 1
一條大蟒蛇和一條小毒蛇是朋友。這天他們在路邊發現了一只巨大的烏龜。蛇兄弟想,這麼大的個兒,可是一頓美餐啊。蟒蛇說:我來對付他。於是蟒蛇施展自己的絕技,用身體將大烏龜牢牢地纏住。而大烏龜早已將身體縮進了殼裡,任憑蟒蛇怎麼纏繞,也無法傷害到大烏龜。泄氣的蟒蛇,氣喘吁吁地爬到了一邊。大烏龜謹慎地露出腦袋,在他露出腦袋的那一瞬間,小毒蛇閃電般地在烏龜腦袋上咬了一口,大烏龜又急忙縮回殼中。但是幾分鐘後,大烏龜因為中毒而死了。 蟒蛇說:哇!我花了那麼大力氣也沒能傷害烏龜,你卻輕而易舉地辦到了啊。小毒蛇說:因為我了解他的要害。可是接下來的還是有一個問題,大烏龜死後依然縮在殼裡,兩條蛇都是吞食性的動 物,而他們又無法脫下烏龜的外殼,只好怏怏地離開了……

這個故事告訴我們:即使你擅長死纏爛打,也未必能泡到那個妞,要了解那個妞才可以。
這個故事還告訴我們:如果你無法脫下那個妞的衣服,就不要再花力氣去泡她了。


Story 2
一條不懂事的美麗小蛇在水邊看見了一只有著漂亮花紋、皮膚超好的青蛙,不禁生出 了 愛慕之心。小蛇對青蛙說:我們可以交往嗎?青蛙說:好啊好啊。於是他們兩個生活在了一起。有一天,他們在睡覺的時候,小蛇在睡夢中不由自主地用身體將青蛙纏了起來,青蛙感覺要窒息了,就奮力掙扎,用兩條強壯而有力的後腿重重地蹬在小蛇的腹部,彈了出去,然後迅速地逃走了,再也沒有回來。傷心的小蛇養好了身上的傷,卻無法養好心中的傷,她對帥氣漂亮的青蛙產生了恐懼感,認為會被傷害,從此她過著單身生活。
這一天,一只醜陋的癩蛤蟆發現了小蛇,覺得她十分美麗,不禁生出了愛慕之心。癩蛤蟆對小蛇說:我們可以交往嗎?小蛇看了看醜陋的癩蛤蟆,覺得他的眼神很真誠,她那顆寂寞的心動搖了,她想這 只癩蛤蟆這麼醜陋,應該會好好珍惜她這麼漂亮的小蛇的,於是她說:好吧好吧。於是他們兩個生活在了一起。有一天,他們在睡覺的時候,小蛇在睡夢中不由自主地用身體將癩蛤蟆纏了起來,癩蛤蟆感覺要窒息了,就奮力掙扎,他的背上噴出了毒汁,射進了小蛇的眼睛,小蛇受痛展開了身體,癩蛤蟆趁機逃走了,再也沒有回來。

這個故事告訴我們:別以為只有帥哥才會傷害女孩,醜男一樣會傷害女孩?
這個故事還告訴我們:適當的纏綿是可以的,但是如果你的性要求太頻繁,給男人壓力太大,那麼男人會被你嚇跑的。


Story 3
一只美麗的天鵝有一天落在地上時,看見了一只健壯的鴨子,她立刻被這只帥氣的鴨子所打動,她驚詫於鴨子不同於她同類的模樣,不同於她同類氣質,是那麼的有型,那麼的另類。於是,天鵝向鴨子表明了愛意。受寵若驚的鴨子立刻接受了這份愛。從此,天鵝與鴨子在土地上生活著,在泥塘邊生活著。天鵝那高貴而雪白的羽毛一天天被污臟了﹔天鵝那以前不會長期行走的美麗小腳紅腫了﹔天鵝失去了雲彩的撫摩,藍天的洗滌。天鵝終於忍不住了,她總是在說:鴨子,鴨子,你學習飛翔啊,那我們就可以一起在 高空中比翼雙飛了。鴨子為了天鵝而努力學習飛翔,可惜他只是一只鴨子。想要飛翔,想要飛到和天鵝飛翔一樣的高度實在是太難了,他實在是沒有毅力了,於是他放棄了。
鴨子說:天鵝,你抓住我,帶我去飛吧。天鵝抓住鴨子,展動翅膀,非常非常吃力地飛上了藍天,在天上飛了一會兒落地了。鴨子笑了,鴨子覺得天上風景太美了,鴨子想愛上了天鵝真是好。在那之後的日子裡,鴨子每天都要求天鵝帶他飛上天,而且要求飛翔的時間也越來越長,如果天鵝不能達到要求他就會生氣。疲憊的天鵝因為愛著鴨子,雖然身心俱疲,卻依然會答應鴨子的要求。這一天,鴨子又讓天鵝帶他去飛上藍天,天鵝勉強抓住鴨子飛上了,飛得很高,很高,很高,然後天鵝低下頭深深地吻了鴨子,就在鴨子感覺詫異的時候,天鵝松開了抓住鴨子的手……

這個故事告訴我們:做人要懂得知足,美女願意讓你上就很好了,千萬不要要求太高,不要『天天想上』!
這個故事還告訴我們:公主愛上窮小子的故事並非沒有,只是結局未必會那麼完美。無論如何,階級總是存在的,門當戶對未必就是壞觀念。攀上一個富家女確實會令你生活質量提高,但並不代表你可以免於奮鬥。富家女會讓你飛得很高,但也會讓你死得很慘。